چاپ متالایز چیست و چه کاربردهایی دارد؟

 

برخلاف چاپ سنتی، چاپ متالایز می تواند طیف رنگ های متالیک را به وضوح به مشتری نشان دهد. به عنوان مثال، رنگ طلایی با انعکاس بستر نقره ای از پس زمینه زرد شفاف به دست می آید و جلوه ای فلزی به آن می بخشد. لازم به ذکر است که چاپ متالایز به دو صورت رایج است، استفاده از کاغذ ساخته شده از کاغذ پی وی سی متالیک و دیگری استفاده از یک لایه نازک فلز برای چاپ روی کاغذ و مقوا متالایز. این روش کاربردهای متنوعی دارد و در صنایع مختلفی نیز کاربرد دارد.

چاپ متالایز چیست؟

چاپ فلزی برای یک عملکرد تزئینی، یک لایه فلزی و یک اتصال ژلاتینی برای تزریق جوهر از سطح با یک کارت فلزی PVC ساخته شده است. لایه نازک آن از فلز (معمولا آلومینیوم) ساخته شده است و رنگی براق مانند فویل آلومینیومی به مواد می دهد و سفید نیست.

این متریال در انواع مواد و رنگ های چاپی موجود است. به دلیل روکش ژل مانندی که دارد کیفیت رنگ خوبی دارد و در برابر چاپ دیجیتال داخلی مقاوم است.

مزایای چاپ متالایز

این روش مزایای بسیار زیادی دارد و همین مزایا باعث شده تا از آن در سراسر جهان به شدت استفاده شود. از مهمترین مزایای چاپ متالایز می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

·        کیفیت رنگ بالا.

·        چاپ شفاف با وضوح بالا.

·        مناسب برای چاپ کاغذهای فلزی.

·        لیبل فلزی انواع پلاستیک، مقوا، شیشه، فلز و غیره.

·        چاپ کم هزینه، حجم بالا.

·        منظره ای جالب و پر جنب و جوش.


 

·        هیچ محدودیتی برای طرح و رنگ وجود ندارد.

·        قابلیت شستشوی لیبل های فلزی.

·        مقاومت لیبل های متالایز در برابر خط و خش و آسیب های احتمالی، استرس و ضربه.

·        مقاومت کافی در برابر عوامل محیطی مانند گرما، رطوبت و غیره.

·        مقاومت کافی برچسب های متالایزه در برابر مواد شیمیایی.

کاربردهای این روش چاپ چیست؟

از چاپ هایبرید می‌توانید برای چاپ عکس و یا پوستر استفاده کنید. طراحی دکوراسیون داخلی و تزئین محیط داخلی ساختمان نیز یکی دیگر از کاربردهای این روش چاپ است. چاپ جعبه، چاپ مقوا و چاپ برچسب متالایز نیز از دیگر کاربردهای این روش است. با استفاده از این روش می‌توانید محصولات بسیار با کیفیتی را چاپ کنید و از آنها در قسمت های مختلف استفاده کنید.

نحوه کار چاپ متالایز

چاپ دیجیتال فلز در محیط داخلی و با دستگاه های UV و در اشکال کوچکتر با دستگاه های دیجیتال انجام می شود. سطح ساده را می توان با پیچ و مهره یا پیچ و مهره نصب کرد. سطح خود چسب همانطور که از نامش پیداست خود چسب است بنابراین می توان آن را به انواع سطوح فلزی، شیشه ای و غیره متصل کرد.

سخن پایانی

چاپ متالایز یک روش بسیار عالی برای تولید محصولات بسیار با کیفیت است. به وسیله این روش شما می‌توانید محصولات خود را در طیف وسیعی از رنگ ها تولید کنید و از آنها در قسمت های مختلف استفاده کنید. اگر قصد استفاده از این روش چاپ را دارید، بهتر است با مشاوران اندیشه برتر در تماس باشید. اندیشه برتر برترین شرکت در زمینه ارائه این خدمات است که می‌توانید از خدمات آنها بهره مند شوید.

Comments

Popular posts from this blog

چاپ جعبه دستمال کاغذی

چاپ هایبرید و مزایای باور نکردنی آن!

چاپ مجله تبلیغاتی چگونه انجام می شود؟