چاپ جعبه چیست و چه کاربردی دارد ؟

 

هم اکنون چاپ جعبه یکی از مهمترین و موثرترین بخش دسته بندی به شمار می رود که فرایند حمل و نقل را بسیار ساده و آسان می کند. همچنین نقش جعبه تنها در بسته بندی و محافظت از کالا خلاصه نمی شود بلکه در برندسازی و تبلیغات نیز موثر واقع شده است.

به عبارتی دیگر با چاپ جعبه علاوه بر اینکه می توانید از کالا و محصولات خود در برابر عوامل محیطی و ضربه محافظت کنید، برای برندسازی و تبلیغات نیز کارایی بالایی دارد. از این رو پیشنهاد می شود برای طراحی و ساخت جعبه های خود وقت گذاشته چون که تاثیر مستقیمی بر روی فروش کالا و محصول شما خواهد داشت.

همچنین با وجود پیشرفت تکنولوژی و ظهور رسانه های اجتماعی، محصولات چاپی نظیر چاپ مجله همچنان در بین برخی از علاقمندان هنوز رایج می باشد. بدون شک نشریات چاپی به طور روزانه در حال از دست دادن مخاطبان خود هستند و می بایست برای رضایت خوانندگان دائمی خود از ترفندهای جدید بهره ببرند.

از آنجایی که تنوع زیادی در زمینه چاپ مجله وجود دارد بهتر است تعداد صفحات کاهش یافته و بیشتر بر روی طراحی و متن داخل آن دقت شود. تعداد صفحات، اندازه و ابعاد ورقه ها و طراحی آن به طور مستقیم بر روی فروش آن تاثیر می گذارد.

جعبه چیست ؟

جعبه یک نوع وسیله ای به شمار می رود که برای حمل و نگهداری و یا بسته بندی وسایل از آن استفاده می شود. جالب است بدانید جعبه ها دارای ساختار مختلفی همچون فلزی، مقوایی، چوبی و کاغذی هستند اما رایج ترین آنها قطعا جعبه های مقوایی می باشد. به عنوان مثال جعبه دستمال کاغذی از جنس مقوا و جعبه های لوکس ساعت از جنس فلزات سبک می باشند که ظاهری شیک و زیبایی را به محصول می بخشد.

مزایای و کاربرد جعبه های مقوایی چیست ؟

هم اکنون با پیشرفت فناوری و صنایع مختلف، همچنان جعبه های مقوایی در زمینه بسته بندی برای حمل و نقل محصولات، بهترین گزینه ممکن به شمار می روند. صرف نظر از اندازه، ابعاد، شکل و وزن آنها برای بسته بندی و حمل و نقل محصولات متنوع استفاده می شود. دقت داشته باشید در برخی از موارد این بسته بندی محصولات می باشد که باعث می شود خریدار، جنس شما را خریداری کند. در اصل با بسته بندی و چاپ جعبه منحصر به فرد کسب و کار خود را از رقبا متمایز کنید. مزایا دیگر جعبه های مقوایی عبارت است از :

قیمت چاپ جعبه نسبت به کارایی آن بسیار مقرون به صرفه می باشد. زیرا ماده اولیه مورد نیاز برای ساخت جعبه های مقوایی ارزان بوده و به راحتی در دسترس می باشد.

با استفاده از جعبه های مقوایی علاوه بر محافظت از کالا، برای برندسازی و تبلیغات بسیار موثر است.

از کاربرد چاپ جعبه و به کارگیری آن در حمل نقل کالا می توان به تمیز و استریل نگه داشتن مواد داخل آن اشاره داشت. به عنوان مثال جعبه ماسک برای تمیز و پاکیزه بودن ماسک بسیار کاربرد دارد. همچنین کاربرد دیگر چاپ جعبه، برای هدیه دادن بسیار محبوب و رایج است.

در نهایت چاپ جعبه و استفاده از جعبه های مقوایی همچنان رایج و محبوب است و سبب می شود تا فرایند عمل نقل محصولات و کالا بسیار ساده تر و آسان تر شوند.

چه عواملی بر روی طراحی چاپ مجله تاثیر می گذارند ؟

شاید در سال های اخیر چاپ مجله مانند چند دهه گذشته محبوب و رایج نباشد اما همچنان علاقه مندان خاص خود دارد. اولین و مهم ترین موردی که بر روی هزینه چاپ مجله تاثیر مستقیمی دارد، جنس و نوع کاغذ می باشد. استفاده از کاغذهای نامرغوب و کم کیفیت برای کاهش هزینه چاپ موثر است اما خوانندگان از آن استقبال نخواهند کرد.

از این رو توصیه می شود اگر بودجه کافی برای چاپ مجله را ندارید، حداقل صفحات مجله را خلاصه تر و فشرده کنید و از کاغذ باکیفیت برای چاپ مجله استفاده کنید.

سخن آخر

مجتمع چاپ اندیشه https://andisheh-bartar.com/ برتر یکی از قدیمی ترین و قویترین مجتمع ارائه دهنده خدمات چاپ جعبه و مجله بوده که با به کارگیری به روز ترین دستگاه ها و متدها، تمام خدمات خود را باکیفیت فوق العاده ای به مشتریان خود ارائه می کند.

Comments

Popular posts from this blog

چاپ جعبه دستمال کاغذی

چاپ هایبرید و مزایای باور نکردنی آن!

چاپ مجله تبلیغاتی چگونه انجام می شود؟